• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Medlemslån Nordea

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Hej! Nån som har erfarenhet angående samlingslån på Nordea när man är medlem i facket? Sökte i måndags och i onsdags ville dom jag skulle bli kund för kunna gå vidare med ansökan. Nu står det fortfarande ”du har en pågående ansökan” osv. Är det ett bra eller dåligt tecken att det tar sån lång tid? Vad tror ni? Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Dom vill att du ska öppna ett kontot hos dom. Det gjorde dom första gången när jag sökte hos dom. Var inga problem. Dock tar dom en till uc för stöppla ett konto hos dom.
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Dom vill att du ska öppna ett kontot hos dom. Det gjorde dom första gången när jag sökte hos dom. Var inga problem. Dock tar dom en till uc för stöppla ett konto hos dom.
Uc tog dom direkt vid ansökan om lån, är att dom vill man ska öppna konto en indikator på att lånet blir godkänt eller hur va det för dig?
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Uc tog dom direkt vid ansökan om lån, är att dom vill man ska öppna konto en indikator på att lånet blir godkänt eller hur va det för dig?
Ja det varsågod för mig. Men dom gjorde yttligare en uc när jag sa att jag ville öppna ett konto där för att kunna ta lånet.
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Fortfarande inget besked från Nordea, står fortfarande att jag har en pågående ansökan. Undra vad det beror på att det tar så lång tid? Och undra om det är ett bra eller dåligt tecken
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Tror att det beror på att samtliga företag har processer som tar längre tid till följd utav Covid-19.
Vid minsta symtom ska man inte jobba det har lett till att allt ifrån posten till lån tar lite längre tid än brukligt.
 

Finsliparn

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
20 Januari 2020
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Det betyder inte särskilt mycket huruvida det är godkänt eller ej. Konto behövs för att ha lån och du får inte svar förrän det öppnats. Hade det dock blivit automatiskt avslag hade du fått veta det direkt. Så ett någorlunda positivt besked får man väl säga
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Det betyder inte särskilt mycket huruvida det är godkänt eller ej. Konto behövs för att ha lån och du får inte svar förrän det öppnats. Hade det dock blivit automatiskt avslag hade du fått veta det direkt. Så ett någorlunda positivt besked får man väl säga
Yes precis, fick igår att dom vill ha tre senaste löne specifikation samt anställningsintyg. Så det är ju ett positivt tecken
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp